Metode moderne de ingrijire a pacientilor aplicate in sistemele medicale europene, Erasmus 2020
by Scoala | Mar 14, 2023 | Scoala Postliceala |
Proiectul de mobilitate VET cu titlul Metode moderne de ingrijire a pacientilor aplicate in sistemele medicale europene, nr.2020-1-TO01-KA116-078240, derulat de Scoala Postliceala Teologico-Sanitara Sfantul Iosif din Craiova, s-a desfasurat avand ca document de baza Carta Erasmus+ de Mobilitate VET , 2016-1-RO01-KA109-025165, contribuind la mentinerea unei calitati a educatiei la standarde europene, la internationalizarea activitatilor educative, a multiculturalismului si a multilingvismului.
In implementarea si stabilirea obiectivelor proiectului s-a tinut cont de rezultatul analizei SWOT din Planul de Actiune al Scolii Sfantul Iosif, elaborat pentru perioada 2018-2024, din care reiese:
-nevoia elevilor din anii I, II si III de studiu de a cunoaste, a aprofunda si a aplica tehnici moderne de ingrijire a pacientilor cu pluripatologie tratati in institutii medicale din tarile europene
-nevoia absolventilor de a aplica practic ceea ce au dobandit in cei trei ani de scolarizare
-nevoia absolventilor de a ocupa un loc pe piata muncii europene, de a face tranzitia de la scoala la viata activa cat mai usoara;
-dorinta si obligatia profesionala a cadrelor didactice si de conducere (staff-ului) de a se perfectiona in mod continuu, participand la activitati de tip job shadowing.
Pe langa toate acestea a existat dorinta elevilor, absolventilor si staff-ului de a exersa termenii medicali si conversationali in limba germana, italiana sau engleza, precum si setea de cunoastere, de vizitare si de contemplare a locurilor cu traditie culturala si sociala din tarile in care s-au desfasurat mobilitatile.
Obiectivul principal, propus a fi indeplinit prin proiect, are la baza imbunatatirea sistemului de educatie, de formare profesionala a viitorilor asistenti medicali, precum si perfectionarea continua a cadrelor didactice si de conducere prin activitatile de job shadowing. Acest obiectiv a fost indeplinit in proportie de 100%,prin desfasurarea tuturor mobilitatilor in institutii medicale de renume din Italia, Austria sau Spania, institutii in care actul medical este “adus la zi” periodic, iar rezultatele privind imbunatatirea starii de sanatate a pacientilor sunt din cele mai bune.
Un obiectiv specific propus prin proiectul actual se refera la sprijinul acordat de institutia de invatamant elevilor, absolventilor si staff-ului scolii pentru imbunatatirea rezultatelor invatarii (cunostintelor, aptitudinilor si atitudinilor).Acest obiectiv a fost atins deoarece participantii au dobandit noi concepte de ingrijire a pacientilor, de organizare a muncii si a sarcinilor ce le revin angajatilor in procesul de restabilire a starii de sanatate a pacientilor internati.
Totusi, fiind un proiect sub influenta pandemiei provocata de virusul SARS CoV2, proportia intre elevi/absolventi versus sraff a cunoscut o modificare semnificativa.
Astfel, initial a fost propus un numar de 58 elevi/absolventi , iat la final au fost realizate doar 34 de mobilitati elevi/absolventi, rezultatul fiind 58,62 % realizat.
Pentru activitatile de Job Shadowing, numarul initial propus a fost de 5, iar, in proiect s-au realizat 10,proportia fiind de 200%.
Si partenerii externi propusi in proiect au suportat modificari, in sensul ca:
-unul din partenerii din Italia nu a primit in structurile medicale nici un participant, invocand restrictiile sanitare;
-s-au semnat contracte de parteneriat cu alti doi parteneri: unul din Italia-Sardinia, iar altul din Spania.
Numarul de parteneri din proiect a crescut de la 3 la 4, procentul fiind :133,33%.
Alte doua obiective propuse si indeplinite se refera la dezvoltarea lingvistica si culturala de care au beneficiat participantii la proiect. Limba straina, utilizata in proiect, a fost initial Italiana si Germana, iar in proiect au fost: Italiana, Germana si Engleza. Procentul fiind : 150%. Extinzandu-se numarul de tari, de zone si de puncte culturale obiectivul propus initial a fost indeplinit 100%.
Rezultatele bune obtinute de participantii la proiectele anterioare, interesul elevilor, absolventilor si cadrelor didactice (staff-ului) pentru participarea la proiectele de mobilitate VET au determinat conducerea scolii sa aplice pentru acest proiect.
Scoala Postliceala Teologico Sanitara Sfantul Iosif are o experienta de peste 20 ani in aplicarea si derularea proiectelor europene de mobilitate VET, iar acest proiect a contribuit la continuarea traditiei scolii de a oferi,celor angajati si implicati in scoala, posibilitatea de a se dezvolta profesional, cultural,social si lingvistic. Documentul de Mobilitate Europass este iarasi un motiv pentru care Scoala Sfantul Iosif aplica pentru proiectele europene, deoarece este un document esential, alaturi de Certificatul de competente profesionale, in dosarul de angajare a absolventilor scolii si in dosarul personal de dezvoltare profesionala continua al Staff-ului.
Indeplinirea obiectivelor din Strategia de internationalizare 2021-2027 pe care o urmareste scoala , precum si Documentul European Carta VET pe care il detine scoala au fost de asemenea motive pentru a aplica la acest proiect.
In cadrul acestui proiect am dorit sa realizam:
-Cresterea gradului de pregatire a elevilor, absolventilor si a staff-ului scolii
-Incurajarea elevilor, absolventilor si staff-ului scolii in obtinerea de rezultate bune ale invatarii. Acest lucru l-a oferit proiectul prin dezvoltarea cunostintelor, aptitudinilor si atitudinilor cheie in domeniul medical, prin aplicarea unor concepte noi europene de ingrijire a pacientilor.
-Dezvoltarea competentelor lingvistice ale participantilor, tinand cont ca in proiect au fost parteneri din tari ai caror cetateni vorbesc italiana, germana, spaniola sau engleza.
-Facilitarea tranzitiei a elevilor si absolventilor de la formarea profesionala la ocuparea unui loc pe piata muncii interne sau internationale.Acest lucru a fost posibil prin activitatile si experientele profesionale culturale si lingvistice ale participantilor. Facilitarea integrarii pe piata muncii
– Participarea staff-ului la activitati de job shadowing, la programe de perfectionare profesionala, in cadrul institutiilor medicale europene.
Fiecare mobilitate a cuprins activitatile:
-contacte directe si continue cu partenerii externi prin telefon, WhatsApp, mail
-contactarea a doi noi parteneri externi si adaugarea acestora in proiect
-organizarea si desfasurarea activitatilor privind pregatirea mobilitatilor
-introducerea participantilor in baza de date Mobility Tool
-elaborarea si semnarea Programelor de lucru si a Angajamentelor de calitate
-semnarea contractelor
– Efectuarea platilor catre partenerii externi si catre participanti
– verificarea conditiilor de sejur, de lucru si de transport intern
-organizarea transportului international
-verificarea incheierii asigurarilor, a certificatelor medicale de vaccinare anti Covid
-verificarea inainte de mobilitati a conditiilor de calatorie in tarile de destinatie
-Monitorizarea activitatilor participantilor la mobilitati
-recunoasterea si validarea rezultatelor la intoarcerea in scoala
-completarea, semnarea si eliberarea Documentelor de Mobilitate Europass
-elaborarea raporturilor mobilitatilor dar si a Raportului final
-diseminarea rezultatelor , pe toata durata proiectului
-completarea si solicitarea modificarii contractului
-mentinerea in permanenta a contactului cu expertii Agentiei Nationale Bucuresti
Initial in proiect au fost cuprinsi 58 elevi/absolventi si 5 Staff
Evolutia proiectului a fost determinata de evolutia pandemiei provocata de virusul Sars CoV 2 si de obligativitatea vaccinarii anti Covid a tuturor participantilor la mobilitati.
De aceea, numarul de elevi/absolventi doritori sa participe la mobilitati, a fost influentat negativ de obligativitatea vaccinarii, a testarii PCR sau a testarii rapide periodic, inregistrandu-se o reducere de la 58 elevi/absolventi la 34 elevi/absolventi, rezultatul fiind 58,62 % realizat.
Acest lucru a permis echipei de proiect sa majoreze numarul cadrelor didactice –Staf-ului, pentru activitatile de Job Shadowing, inregistrandu-se o dublare a numarului de activitati de job shadowing, rezultatul fiind de 200%
Alte rezultate inregistrate in proiect sunt : 34 elevi/absolventi si 10 staff au participat la mobilitati
Au fost emise 44 Documente de Mobilitate Europass
Au fost elaborate 10 suporturi de curs de catre staff pentru a fi prezentate in cadrul orelor de curs cu elevii
Elevi/absolventi au elaborat caietul de stagiu practic, in biblioteca scolii fiind inregistrate de 34 caiete de stagiu
Membrii echipei de proiect au elaborate 1 Suport de curs pregatire culturala si 1 suport de curs pregatire padagogica
In proiect au fost cuprinsi 4 parteneri externi din in 3 tari europene (Italia, Austria, Spania)
-
Institutul Clinic Zucchi, Monza, Italia,10 elevi/absolventi : 04.10.2021 – 29.10.2021
-
Institutul Clinic Zucchi, Monza, Italia, 8 elevi/absolventi : 29.10.2021 – 25.11.2021
-
Spitalul de Geriatrie din Graz, Austria,8 elevi/absolventi : 22.11.2021-17.12.2021
-
RSA Service Societa Cooperativa Sociale Onlus, Italia,8 elevi : 03.10.2022 – 28.10.2022. Total elevi/absolventi : 34
STAFF : Spitalul de Geriatrie din Graz, Austria, 1 Staff : 29.11.2021 – 03.12.2021, Clinica MC Centro Medico y Dental, Torrox , Spania, 4 Staff : 01.08.2022 – 05.08.2022, RSA Service Societa Cooperativa Sociale Onlus, Italia, 1 Staff : 03 – 07.10.2022, 4 Staff : 24.10.2022- 28.10.2022. Total Staff : 10.
Din activitatile organizate pentru a obtine feedback-ul de la participanti, au reiesit urmatoarele aspecte:
a)100% au fost multumiti de modul in care au fost organizate anuntul, selectia si pregatirea mobilitatilor, participantii apreciind faptul ca li s-au pus la dispozitie materiale pregatitoare, au semnat in cunostinta de cauza contractele, acordurile de formare si angajamentele de calitate
b)100% au apreciat ca in timpul programului de pregatire, au fost consultati iar parerile lor au fost luate in considerare in ceea ce privesc mijloacele de transport, locurile de cazare si masa, locurile de stagii practice.
c)90% au considerat ca orele de pregatire lingvistica au fost suficiente pentru o buna intelegere a explicatiilor oferite de partenerii externi, insa 10% dintre respondenti,considerand ca erau necesare mai multe ore de pregatire lingvistica, axate in special, pe studiul propriu
-
d) 80% dintre participanti au fost multumiti de conditiile de sejur, 20% fiind mai putin multumiti, neacomodandu-se cu mancarea sau locuinta. Cu toate acestea, nu au fost inregistrate incidente sau situatii negative.
-
e) 100% din partcipanti au apreciat pozitiv activitatea tutorilor si monitorilor, considerand utila activitatea acestora pentru derularea in conditii bune a mobilitatilor
-
f) 100% din participanti au declarant ca s-au integrat usor in colectivele medicale si ca au utilizat cunostintele acumulate in scoala si in perioada de pregatire dinanintea inceperii mobilitatilor
g)100% din participanti au considerat ca exersarea limbii italiana, engleza sau germana de-a lungul mobilitatii la care au participat, le va fi de folos in viitor, mai ales ca unii participanti si-au exprimat dorinta de a se intoarce la locurile de stagiu in calitate de asistenti medicali, absolventi ai scolii postliceale sanitare.
h)100% din participanti au considerat ca punctele culturale vizitate si activitatile sociale la care au participat au contribuit la dezvoltarea personala si la cresterea increderii si stimei de sine
i)100% din participanti au considerat ca grantul alocat activitatilor din proiect a fost suficient pentru o buna desfasurare a activitatilor cuprinse in programul de formare.
j)100% din participanti au considerat ca Documentul de Mobilitate Eurioass primit este necesar pentru angajarea pe piata muncii interne si internationale